Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY - VEĽKOOBCHOD
Prevádzkovateľ internetového obchodu / Predávajúci:
TRIGO s.r.o.,
so sídlom Géňa 56, 934 01 Levice,
IČO 36288756,
zapísaný v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom Nitra, oddiel Sro, vložka č. 17912/N
DIČ: 2022153034
IČ DPH: SK2022153034
Kontakt:
E-mail: info@trigo.sk
Tel.: +421366315503
- VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Tieto všeobecné obchodné podmienky ("VOP") platia pre nákup tovarov na internetovom obchode na webstránke https://b2b.trigo.sk/(ďalej len „E-shop“).
- E-shop je veľkoobchod a je teda určený pre podnikateľov; Kupujúci pri nákupe na E-shope koná v rámci výkonu svojej podnikateľskej činnosti a nepovažuje sa za spotrebiteľa. Tieto VOP sa nevzťahujú na dodávanie tovaru spotrebiteľom, fyzickým osobám, ktoré nakupujú tovar pre svoju osobnú potrebu alebo pre potrebu príslušníkov svojej domácnosti.
- Všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami upravené, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb. v platnom znení).
- V prípade, že si predávajúci a kupujúci v rámci rámcovej zmluvy alebo objednávky akceptovanej predávajúcim dohodnú podmienky odlišné od VOP, má takáto úprava prednosť pred ustanoveniami VOP.
- Tieto VOP majú prednosť pred inými všeobecnými obchodnými podmienkami. Iné všeobecné obchodné podmienky než tieto nemôžu byť na obchodný vzťah použité, a to ani v prípade, že predávajúci proti nim výslovne nič nenamietal.
- Tieto VOP sú dostupné na webstránke E-shopu a ku potvrdeniu objednávky nemusia byť priložené. Má sa za to, že kupujúci sa s nimi oboznámil pri zadaní objednávky a súhlasí s ich obsahom a s ich dodržiavaním.
- DEFINÍCIE
- Predávajúcim sa rozumie spoločnosť TRIGO s.r.o.
- Kupujúcim je fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorí pri nákupe cez E-shop konajú v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolenia, a ktorí doručia predávajúcemu objednávku prostredníctvom E-shopu. Kupujúci nie je spotrebiteľom v zmysle platnej právnej úpravy.
- Tovarom sú produkty dostupné na webstránke E-shopu v čase zadania objednávky, ktoré môžu byť predmetom objednávky kupujúceho.
- Objednávkouje jednostranný právny úkon kupujúceho adresovaný predávajúcemu, zadaný prostredníctvom elektronického objednávkového formulára (nákupný košík) cez webstránku E-shopu. Objednávka predstavuje návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy.
- Užívateľský účet je zákaznícky účet nevyhnutný pre zadávanie Objednávok prostredníctvom E-shopu.
- UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
- Zadávanie objednávky a teda nakupovanie tovaru na E-shope je možné až po vytvorení užívateľského účtu a jeho overení a schválení predávajúcim.
- Za správnosť a aktualizáciu údajov vložených do Užívateľského účtu zodpovedá kupujúci, najmä pokiaľ ide o dodacie adresy a údaje relevantné pre obchodný styk (sídlo/miesto podnikania, obchodné meno, telefonické a e-mailové spojenie, osoby oprávnené zastupovať kupujúceho a využívať užívateľský účet).
- Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Za používanie a správu užívateľského účtu, vrátane používania, ochrany a správy prístupových mien a hesiel, plne zodpovedá kupujúci.
- Užívateľský účet môže predávajúci zrušiť, a to najmä v prípade, keď nie je dlhšie než 3 roky využívaný, ako aj prípade, že kupujúci opakovane alebo závažným spôsobom porušuje povinnosti vyplývajúce z Obchodného zákonníka alebo týchto VOP.
- Objednávka zadaná prostredníctvom užívateľského účtu sa bude považovať za objednávku zadanú kupujúcim. Predávajúci má za to, že osoba zriaďujúca užívateľský účet, ako aj osoba zadávajúca objednávku prostredníctvom užívateľského účtu je k týmto úkonom riadne zo strany kupujúceho oprávnená. Kupujúci berie na vedomie a súhlasí s tým, že akékoľvek použitie užívateľského účtu je bez ďalšieho považované za konanie kupujúceho.
- OBJEDNÁVKA A UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY
- Kupujúci je v objednávke povinný zadať všetky údaje vyžadované v objednávkovom formulári. Kupujúci je vždy povinný skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť údajov predvyplnených z užívateľského účtu (najmä dodaciu adresu).
- Kúpna zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim vzniká potvrdením objednávky, respektíve jej časti, predávajúcim.
- Predávajúci potvrdzuje objednávku emailom do 48 hodín od prijatia objednávky, správou odoslanou na e-mailovú adresu zadanú v objednávke.
- Ak nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôže predávajúci objednávku potvrdiť, bude predávajúci kontaktovať kupujúceho a zašle mu návrh na uzavretie zmluvy v pozmenenej podobe oproti objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, kedy novú ponuku kupujúci potvrdí.
- Ak sa kupujúcim objednaný tovar stane nedostupný po potvrdení objednávky predávajúcim, môže predávajúci objednávku stornovať, o čom je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu informovať kupujúceho telefonicky alebo e-mailom. Ak už kupujúci uhradil za predmetný tovar kúpnu cenu, budú mu tieto finančné prostriedky zaslané späť v lehote do 7 pracovných dní odo dňa oznámenia stornovania objednávky predávajúcim.
- DODANIE TOVARU
- Ak je tovar dostupný na sklade, predávajúci ho odovzdá na prepravu do piatich (5) pracovných dní odo dňa potvrdenia objednávky.
- Ak tovar nie je dostupný na sklade, predávajúci bezodkladne kontaktuje kupujúceho telefonicky alebo e-mailom a oznámi mu približný dátum dostupnosti a dodania tovaru. Kupujúci má následne možnosť v danej časti svoju objednávku stornovať.
- Kupujúci je povinný poskytnúť svoju súčinnosť pre účely riadneho a včasného dodania tovaru, najmä je povinný dodaný tovar prevziať. V prípade, že kupujúci tovar včas neprevezme, je povinný uhradiť náklady, ktoré tak predávajúcemu vznikli, najmä náklady spojené s opätovným doručením tovaru.
- Kupujúci prípadne ním poverená osoba sa zaväzuje potvrdiť prevzatie tovaru, a to najmä potvrdením na dodacom liste predávajúceho, ktorý bude kupujúcemu doručený spolu s tovarom. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola prevzatá neporušená. Zástupca predávajúceho resp. dopravnej spoločnosti môže požadovať od zástupcu kupujúceho preberajúceho zásielku potvrdenie o jeho oprávnení zásielku prevziať, vrátane mena a priezviska.
- Kupujúci je povinný tovar od prepravnej spoločnosti/pošty prevziať, skontrolovať neporušenosť obalu, počet balíkov, množstvo dodaného tovaru a v prípade akýchkoľvek vád tieto bezodkladne, najneskôr do 48 hodín, oznámiť predávajúcemu na telefónnom čísle +421 36 6315 503 alebo e-mailom na eshop@trigo.sk, spolu s fotodokumentáciou či iným dôkazom o vade; na neskôr uplatnené vady sa neprihliada.
- Miestom dodania tovaru je miesto uvedené v objednávke. Ak v objednávke nie je uvedené iné miesto dodávky, má sa za to, že tovar sa má kupujúcemu odovzdať v mieste jeho podnikania/sídla.
- Predávajúci je oprávnený dodať objednaný tovar aj čiastočne, prípade pred dobou určenou na dodanie tovaru.
- Ak nastala dodatočná nemožnosť plnenia na základe neodvrátiteľnej, nepredvídanej prekážky nezávislej na vôli predávajúceho, najmä ak výrobca ukončil výrobu určitého tovaru, alebo v prípade živelných udalostí a tiež udalosti vedúcej k poškodeniu tovaru počas prepravy, nepovažuje sa takáto skutočnosť za omeškanie predávajúceho s dodaním tovaru. O akýchkoľvek okolnostiach brániacich dodávke tovaru je predávajúci povinný bez zbytočného odkladu informovať kupujúceho a zmluvné strany sa dohodnú na ďalšom postupe.
- Nebezpečenstvo vzniku škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho momentom, keď kupujúci prevezme tovar od predávajúceho, resp. od dopravcu, alebo ak tak neurobí včas, momentom, keď mu predávajúci umožní nakladať s tovarom (tovar prevziať) a kupujúci poruší svoju povinnosť prevziať tovar.
- Na zodpovednosť predávajúceho za vady sa použijú ustanovenia Obchodného zákonníka, pokiaľ tieto VOP neupravujú inak.
- Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu spolu s tovarom všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie Tovaru a ďalšie doklady vyžadované platnými právnymi predpismi SR (napr. návody v slovenskom jazyku, dodací list, daňový doklad).
- Záväzok predávajúceho zahŕňa len dodanie tovaru podľa objednávky kupujúceho a nie aj montáž tovaru.
- Tovar je možné doručiť iba v rámci Slovenskej republiky.
- KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
- Kúpna cena je uvedená na webstránke E-shopu pri konkrétnom tovare, a je uvedená v Eurách a BEZ DPH.
- V prípade, že v rámci E-shopu alebo v objednávke bude uvedená zjavne chybná cena (najmä v dôsledku technickej chyby, číslica navyše, chýbajúca číslica, chybne položená desatinná čiarka a pod.), nie je predávajúci povinný tovar za túto cenu dodať. V takejto situácii bude predávajúci kupujúceho bezodkladne kontaktovať a zašle mu ponuku na uzatvorenie novej zmluvy v zmenenej podobe oproti objednávke. V prípade, že novú ponuku kupujúci nepotvrdí ani v lehote 3 dní od jej odoslania, je predávajúci oprávnený od už prípadne uzatvorenej zmluvy odstúpiť.
- Kúpna cena tovaru nezahŕňa náklady na dopravu tovaru ku kupujúcemu a tieto náklady budú pripočítané ku kúpnej cene v zmysle aktuálneho cenníka kuriérskej spoločnosti.
- Kupujúci si môže zvoliť nasledovný spôsob úhrady kúpnej ceny (vrátane dopravných nákladov):
- kartou online prostredníctvom platobnej brány;
- dobierkou pri prevzatí Tovaru;
- platbou vopred (pred expedovaním tovaru) na bankový účet predávajúceho na základe zálohovej faktúry vystavenej po akceptácii objednávky predávajúcim; v takomto prípade je tovar expedovaný až po prijatí úhrady zálohovej faktúry.
- Medzi zmluvnými stranami môže byť v konkrétnom prípade dohodnutý aj iný spôsob úhrady za tovar objednaný cez E-shop (napr. faktúra so splatnosťou 7 dní a pod.).
- Predávajúci je oprávnený dodať a fakturovať kupujúcemu aj čiastočné dodanie objednávky.
- V prípade, že kupujúci má voči predávajúcemu akýkoľvek neuhradený splatný záväzok, je predávajúci oprávnený podmieniť dodanie tovaru platbou vopred, prípadne aj uhradením existujúcej splatnej neuhradenej pohľadávky; nedodanie tovaru v takomto prípade nie je porušením povinností predávajúceho. Uvedený bod platí rovnako aj v prípade, ak kupujúci v minulosti tovar bez vážneho dôvodu, spočívajúceho vo vade dodávky tovaru, neprevzal.
- Vlastnícke práva k tovaru prechádzajú na kupujúceho až úplným zaplatením kúpnej ceny, pri platbe vopred prevzatím tovaru. Kupujúci berie na vedomie, že v prípade neuhradenia kúpnej ceny riadne a včas nesmie s nezaplateným tovarom až do zaplatenia kúpnej ceny právne disponovať (najmä ho predávať, prevádzať na tretiu osobu alebo ho akokoľvek právne zaťažovať).
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Orgánom dozoru, ktorému činnosť predávajúceho podlieha je: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj, so sídlom: Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, tel. č. 037/772 02 16.
- Zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa posudzujú podľa VOP platných v čase vzniku zmluvného vzťahu.
- Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov sú obsiahnuté v zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu https://b2b.trigo.sk/podmienky-ochrany-osobnych-udajov/ .
- Predávajúci a kupujúci súhlasia, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
- Napriek úsiliu nemôže predávajúci zaručiť, že E-shop na webstránke resp. užívateľský účet bude dostupný nepretržite; prerušenie jeho dostupnosti môže nastať v dôsledku nevyhnutnej údržby softvérového vybavenia, výpadku mimo kontrolu predávajúceho a pod.
- Nie je tiež vylúčené, že na webstránke E-shopu sa občas môžu vyskytnúť informácie, ktoré obsahujú typografické chyby alebo nepresnosti, ktoré sa môžu týkať popisov, špecifikácií, cien či dostupnosti produktov. Predávajúci si vyhradzuje právo opraviť chyby a nepresnosti a tiež zmeniť alebo aktualizovať informácie či zrušiť objednávku, ak sú akékoľvek informácie zjavne nepresné alebo nesprávne. Prevádzkovateľ E-shopu si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia pozastaviť dostupnosť webstránky E-shopu, alebo produktov ponúkaných webstránkou.
- Predávajúci je oprávnený tieto obchodné podmienky kedykoľvek meniť alebo doplniť. Zmeny alebo doplnky týchto podmienok nadobúdajú účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovej adrese E-shopu.
Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť 08.07.2024.
PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU
Adresát: [BUDE DOPLNENÉ].
Uplatnenie reklamácie
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa bydliska: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód): |
|
Popis a rozsah vád tovaru: |
|
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Prílohy:
Dátum:
Podpis:
PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR PRR ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Adresát: [BUDE DOPLNENÉ].
Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý vraciam (názov a kód): |
|
Dôvod vrátenia tovaru: |
|
Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Dátum:
Podpis: